Zowel klanten van ABN Amro als Triodos Bank kampten donderdagochtend met storingen bij internetbankieren. Bij ABN ging het om zakelijke klanten die betalingen doen via de dienst ‘Acces Online’.
Zakelijke klanten van ABN Amro hadden donderdagochtend moeite met het doen van betalingen. Volgens de website Allestoringen.nl begonnen de problemen bij de bank rond 7:30 donderdagochtend.
ABN Amro bevestigde aan Z24.nl dat er problemen waren, maar dat die alleen gelden voor zakelijke klanten die gebruik maken van ‘Acces Online’. Om 13.00 uur was het probleem verholpen zijn. Bij internetbankieren voor particulieren waren volgens de bank geen problemen.
Er wordt op sociale media wel veel geklaagd over bedragen die nog niet ontvangen zijn, maar dit is een maandelijks fenomeen. Veel mensen zitten met smacht te wachten op hun salaris.
Ook problemen bij Triodos Bank
ABN Amro-bank is niet de enige bank die donderdagochtend problemen had. Klanten van Triodos kregen bij een overboeking te zien dat die opdracht niet gedaan kon worden omdat de andere bank nog niet met IBAN-nummers werkt. Deze informatie is onjuist en werd veroorzaakt door een storing zo liet ook deze bank weten. Tegen het eind van de ochtend leek het probleem opgelost.
ING heeft dit jaar van alle banken nog het meest last van storingen, zo becijferde de website Allestoringen.nl. Volgens de website hadden rekeninghouders van de bank tot en met 29 september op 142 dagen te kampen met een of meer kleine of grotere storingen. Rabobank kende in diezelfde periode 115 dagen met storing, ABN Amro 101 dagen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl